بر روی این دامنه اینترنتی سیستم مدیریت محتوا
پارس سی ام اس
نصب شده است که نرم افزاری قوی جهت طراحی سایت
می باشد. طراحی وب
با استفاده از پرتال
( پورتال
) پارس منجر به طراحی وب سایت
شما می شود. طراحی وب سایت
کپی رایت پورتال
پارس
نوشیدن چای سبز |
||||||
|---|---|---|---|---|---|---|
|
... تأمین سوخت بدن در صبح، پروتئین های مفید، نوشیدن چای سبز، تحرک بعد از غذا، مصرف روزانه ماست، سرعت در فعالیت ها، پرورش اندام و 5 دقیقه ورزش می توانند به افزایش متابولیسم کمک کنند ... نوشیدن چای سبز با نوشیدن چای سبز نه تنها با برخی بیماری ها مبارزه می کنید، بلکه چربی های بدن تان را سریع تر می سوزانید ... تحقیقی در آمریکا نشان داد کسانی که به مدت سه ماه روزانه چای سبز نوشیدند، نسبت به افرادی که چای سیاه مصرف می کردند، چربی بیشتری می سوزاندند ... محققان توکیو اعتقاد دارند که آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز به کاهش چربی های بدن کمک می کنند ادامه ...
... خوردن چای در تبت با همه جای دنیا فرق می کند ... تبتی ها بعد از دم کردن چای، به آن کره و نمک اضافه می کنند و این چای را به عنوان یک میان وعده مغذی به حساب می آورند! پدربزرگی دارم که هنوز غذایش تمام نشده باید استکان چای اش حاضر باشد ... ایشان در یک فنجان کوچک چای اش را می نوشد و با وجود این که همه می گویند بعد از غذا نباید چای خورد، همچنان به این عادتش ادامه داده و این روال سال هاست که ادامه دارد ... بهترین وقت چای نوشیدن بیشتر اروپایی ها عادت دارند که چای را به عنوان یک نوشیدنی گرم همراه کیک یا بیسکویت، در وعده عصرانه مصرف کنند ... حتی در برخی از کشورهای اروپایی مانند جمهوری چک یا انگلستان، چای خانه هایی وجود دارند که عصرها با چای و کیک یا شیرینی از مردم پذیرایی می کنند ... در فرانسه، انگلیس، آلمان و اغلب کشورهای آسیایی، چای همراه صبحانه هم میل می شود ... اما بد نیست بدانید که از نظر متخصصان تغذیه، بهتر است چای حداقل 1 ساعت و نیم تا 2 ساعت بعد از غذا میل شود تا اختلالی در جذب آهن پیش نیاید ... راستی، این را هم در نظر داشته باشید که نوشیدن چای بلافاصله بعد از صرف غذا می تواند برای افرادی که غلظت خون بالا دارند مفید باشد ... همراهان چای چای، طعم تلخی دارد و به همین خاطر بیشتر مردم دنیا ترجیح می دهند که آن را همراه با یک خوراکی شیرین مصرف کنند تا طعم مطلوب تری را به دست بیاورند ادامه ...
... متخصص تغذیه گفت: مصرف برخی مواد غذایی از جمله ماهی های چرب، سیر ،پیاز ،ماست، اسفناج و نوشیدن چای سبز در پیشگیری از حساسیت فصل بهار بسیار موثر است ادامه ...
... چای سبز اثرات باکتریسیدالی دارد که تنها در صورتی که بدون شکر مصرف شود برای دندان ها مفید خواهد بود ... براساس مطالعات محققان دانشگاه کلمبیا در نیویورک نوشیدن یک فنجان چای سبز در روز می تواند باعث استحکام دندان ها شود ... به نقل از ساینس دیلی، چای سبز حاوی مولکول های ضد میکروبی به نام catechins است که سلامت دندان را تقویت می کنند ... طی مطالعه ای که توسط محققان دانشکده پزشکی دانشگاه توهوکو در ژاپن روی بیش از 25هزار مرد و زن ژاپنی بین سنین40 تا 64 ساله صورت گرفت، آنها متوجه شدند احتمال داشتن دندان هایی کمتر از 20 عدد، در مردانی که دست کم یک فنجان چای سبز در روز می نوشیدند نسبت به آنهایی که چای سبز مصرف نمی کردند، کمتر از 19درصد و در زنان کمتر از 13درصد بود ادامه ...
... چای سبز در کنار میوه ها و سبزیجات رنگی از منابع بسیار خوب کی لیت سازهای آهن است ادامه ...
... درست است که چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان های گوناگون است، اما تحقیقات نشان داده است که این نوشیدنی نمی تواند از بدن در برابر سرطان سینه محافظت کند ... تحقیقات قبلی نشان داده بود که هم در انسان ها و هم در حیوانات نوشیدن چای سبز می تواند از بدن در برابر سرطان محافظت کند ... اما آخرین بررسی ها روی بیش از 54 هزار زن نشان داد هیچ ارتباطی بین نوشیدن چای سبز و پیشگیری از ابتلا به سرطان سینه وجود ندارد ... او در این باره گفت: در مطالعات ما که در مقیاس بسیار بزرگی انجام شد، ما سعی کردیم تعداد زیادی از افرادی را که چای سبز مصرف می کردند وارد کنیم ... در این بین افرادی که هر روز یک فنجان چای سبز می نوشیدند تا افرادی که بیش از 10 فنجای چای می نوشیدند وجود داشتند ... با انجام این مطالعات ما متوجه شدیم هیچ ارتباطی بین مصرف چای سبز و پیشگیری از خطر ابتلا به سرطان سینه وجود ندارد ... به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین از بین این زنان نزدیک به 12 درصد هر روز یک فنجای چای می نوشیدند و 27 درصد نیز بیش از 5 فنجان چای سبز مصرف می کردند ... دکتر ایواساکی در این باره گفت: این مطالعات نشان داد که بدون توجه به تعداد فنجان های چای سبز مصرفی و نوع آن، این نوشیدنی هیچ تاثیری در کاهش ابتلا به سرطان سینه ندارد ادامه ...
... چای سبز: آزمایشات متعدد نشان داده است که نوشیدن چای سبز یا چای سیاه می تواند کلسترول خون را پایین بیاورد، فشار خون را کاهش دهد و از لخته شدن خون جلوگیری کند که به این ترتیب در پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی موثر خواهد بود ... هر دو نوع چای از اکسیده شدن کلسترول بد جلوگیری می کنند ... به علاوه چای دارای مقادیر قابل توجهی فولیک اسید است که خطر بروز بیماری قلبی و سرطان را تقلیل می دهد ادامه ...
... نوشیدن چای از دیرباز در ایران مرسوم بوده و ایرانی ها به استفاده از این نوشیدنی پس از غذا یا در ساعات دیگر شبانه روز عادت دارند ... اما نوع دیگری از چای به نام چای سبز که برخی آن را محصول کشور چین می دانند و در چین نیز نوشیدن آن از گذشته ای دور مرسوم بوده است و اخیرا نیز استفاده از آن زیاد توصیه می شود، همچنان در میان ایرانی ها رواج ندارد ... شاید عدم آگاهی از خواص این نوشیدنی موجب شده باشد که هنوز چنان که باید و شاید چای سبز نتوانسته باشد جای خود را در میان نوشیدنی های محبوب ایرانی ها باز کند ... البته آگاهی از این نکته که چای سبز خاصیت چربی سوزی و لاغر کنندگی دارد شاید بتواند به اقبال مردمی به این نوشیدنی در جامعه ایران کمک کند ... بنابر اطلاعات پزشکی که در این باره انتشار یافته است چای سبز را شاید بتوان تنها چربی سوز غیرمضر و غیرخطرناکی توصیف کرد که در بازار ایران موجود است ... چای سبز علاوه بر اینکه برای سلامت انسان مضر نیست فواید بسیار زیادی نیز دارد ... چای سبز از مؤثرترین مکمل های غذایی مصرفی برای کاهش وزن است که می تواند به شما در کم کردن وزن اضافی تان کمک کند ... بنا بر تحقیقات اخیر، اگر چای سبز به همراه یک سری تغییرات مناسب در عادات غذایی و زندگی افراد استفاده شود، می تواند در سوزاندن چربی های بدن و بالابردن متابولیسم و کاهش اشتها کمک کند ادامه ...
... به گفته متخصصان نوشیدن چای سبز به پیشگیری از بیماری های چشم کمک می کند ... بر اساس این گزارش، عدسی، شبکیه و دیگر بافت های چشم این مواد را جذب می کند و نوشیدن آن ممکن است چشم ها را در برابر آب سیاه و دیگر بیماری های چشم محافظت کند ... بر اساس این تحقیقات که در مجله شیمی غذا و کشاورزی "agricultural and food chemistry "به چاب رسیده است، "کاتچین " نوعی آنتی اکسیدان یافت شده در چای سبز است که می تواند از معده به بافت های چشم ها منتقل شود ... به نوشته تلگراف، این تیم تحقیق به این نتیجه رسید که مصرف چای سبز چشم ها را در مقابل استرس اکسیداتیو محافظت می کند ... دانشمندان دانشگاه هنگ کنگ و بیمارستان چشم هنگ کنک، با آزمایش بر روی موش ها دریافتند که این نوع چای اثرات مفیدی بر روی چشم این جانوران دارد ادامه ...
... چای سبز با تحریک نوعی آنزیم، تری گلیسیرید اضافی بدن را از بین می برد و با این کار به از بین بردن چربی های اضافی بدن کمک شایانی می کند ... [چطور بفهمیم چربی خون مان بالاست؟] چای سبز به علت داشتن مقادیر فراوان پلی فنل، آنزیمی را فعال می کند که مسئول از بین بردن تری گلیسیرید اضافی در بدن می باشد ... به عبارت دیگر چای سبز کمک موثری در سوزاندن چربی های اضافی بدن می کند ... چای سبز با افزایش سوخت و ساز بدن ( متابولیسم) موجب کاهش وزن می شود چای سبز به خاطر داشتن آنتی اکسیدان های قوی به نام catechin polyphenols دارای فواید بسیاری است ... [آنتی اکسیدان ها به جنگ آنفلوانزا می روند] چای سبز به علت داشتن اپی گالو کاتچین گالات یا به اختصارegcg (پلی فنل اصلی موجود در آن)، متابولیسم را تحریک نموده و موجب کاهش وزن می شود ... [چای سبز خطر مرگ قلبی را کاهش می دهد ] egcg ، همراه با کافئین در چای سبز، سیستم عصب مرکزی را تحریک نموده و باعث آزاد شدن چربی ها در جریان خون می شود و برای بدن به عنوان سوخت، عمل می کنند ... اگرچه کافئین می تواند به تنهایی تحریک کننده متابولیسم باشد ولی محققان ثابت کرده اند کافئین همراه با دیگر ترکیبات موجود در چای سبز، اثر چند برابر خواهد داشت ... چای سبز استقامت بدن برای فعالیت های ورزشی را نیز افزایش می دهد ادامه ...
نوشیدن چای سبز |
||||||
|---|---|---|---|---|---|---|
|